Translate

Saturday, February 20, 2016

Ceafă de porc super fragedă | Tender Steak

Ceafă de porc super fragedă | Tender Steak

Ingrediente: Pentru 8-10 porții de ceafă de porc super fragedă aveți nevoie de:
  • 3 kg ceafă de porc
  • 3-4 căței de usturoi
  • 1 ardei gras roșu
  • 1 pahar vin alb (200 ml)
  • 3-4 fire cimbru proaspăt
  • piper
  • sare
Ceafa de porc super frageda
Această rețetă de ceafă de porc gătită la foc mic în cuptor este cred că cea mai fragedă ceafă de porc pe care am mâncat-o vreodată, iar modul de preparare este foarte simplu, trebuie să aveți doar răbdare să fie gata, pentru că timpul de coacere este destul de mare (1h/per kg de carne).
Condimentarea cefei de porc
Pentru a condimenta ceafa de porc am folosit ingrediente simple și ușor de găsit în orice perioadă a anului. Am folosit un ardei gras pe care l-am spălat și l-am tăiat rondele.
Carnea de porc am spălat-o cu apă rece și am pus-o într-un vas yena încăpător, care are și capac. Dacă nu aveți un astfel de vas puteți folosi o cratiță și un capac termorezistent ce pot fi puse la cuptor.
Peste carnea de porc se pun rondelele de ardei gras și câțiva căței de usturoi curățați și tăiați rondele. Se condimentează cu sare și piper după gust, se adaugă și câteva crenguțe de cimbru… eu am pus cimbru proaspăt pentru că am cimbru ghiveci, însă puteți folosi și câteva rămurele de cimbru uscat.
Se completează friptura cu 1 pahar de vin alb și 1 pahar de apă rece, și se pune la cuptor acoperită cu capacul.
La ceafa de porc nu se pune ulei sau alt tip de grăsime, pentru că este un tip de carne care prezintă zone de grăsime ce se topesc în timpul preparării termice, dând o savoare deosebită mâncării.
Ceafa se ține la cuptor 3-4 ore (aproximativ 1 oră per fiecare kilogram de carne) la aproximativ 160 grade Celsius, și din oră în oră se deschide cuptorul și se mai ia sos cu lingura care se toarnă pe friptură în partea superioară. Cu 30 de minute înainte de final, se scoate capacul și se lasă friptura la cuptor pentru a obține o crustă frumoasă deasupra.
Cum se servește ceafa de porc la cuptor
Ceafa de porc preparată încet la cuptor este deosebit de fragedă, atât de fragedă încât se desprinde fără a fi nevoie să o tăiem cu cuțitul. În ceea ce privește garnitura cu care puteți servi ceafa de porc, puteți alege preparate din cartofi, salate sau murături.

No comments:

Post a Comment